PATVIRTINTA Klaipėdos regos ugdymo centro direktoriaus 2024 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. V-33 |
Tarptautinė neregių ir silpnaregių mokinių vasaros stovykla „Pažinimo stebuklas. 2024-ieji Švyturių metai Klaipėdoje“
Informacija apie projektą
Valstybės politika, galiojanti įstatyminė bazė šeimoms, auginančioms aklą ar silpnaregį vaiką, suteikė daugiau galimybių rinktis mokyklą ar ikimokyklinę įstaigą gyvenamoje vietovėje. Pastarąjį dešimtmetį labai pasikeitė sutrikusio regėjimo mokinių švietimas – vis daugiau jų lanko bendrojo lavinimo mokyklas, darželius. Keičiasi ir visuomenės nuostatos aklųjų ir silpnaregių atžvilgiu įtraukiojo ugdymo naudai ̶ Lietuvoje įgyvendinami įtraukiojo ugdymo principai, vaikui suteikiama teisė mokytis artimiausioje švietimo įstaigoje. Vaikų su regos negalia ugdymas bendrojo lavinimo švietimo įstaigose jau tapo ne tik faktu, bet vis labiau įsisąmoninamas būtinumas, tačiau ne visiems mokiniams užtikrinama tiflopedagoginė pagalba ir kokybiškas ugdymas. Neturime statistinių duomenų, kiek iš viso Lietuvoje vaikų su regos negalia mokosi bendrojo lavinimo ir ikimokyklinio/priešmokyklinio ugdymo mokyklose. 2023-2024 mokslo metais Klaipėdos regione įtraukiajame ugdyme bendrojo lavinimo mokyklose mokosi 32 mokiniai su regos negalia, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupėse ̶ 5 vaikai.
Bendradarbiaudami su Klaipėdos senamiesčio ROTARY klubu ir Lietuvos aklųjų sąjunga bei kitais rėmėjais, Klaipėdos regos ugdymo centras 13 metų mokiniams organizuojame stovyklą „Pažinimo stebuklas“. Lyginant su pirmąja 2011 metais organizuota stovykla, mokinių skaičius išaugo nuo 22 iki 80, prasiplėtė ir geografinė aprėptis: 2011-2012 metais dalyvavo mokiniai gyvenantys Klaipėdos regione, nuo 2013 metų atvyksta mokiniai iš visos Lietuvos, nuo 2015 metų atvyksta mokiniai ir iš kitų šalių (Lenkijos, Latvijos, Estijos, Ukrainos, Nyderlandų). Kasmet stovykloje dalyvauja 6-8 mokinių vienas iš tėvų (globėjų) bei mokinių tėvai patys turintys regėjimo negalią, savanoriauja Regos ugdymo centro pedagogai ir bendrojo lavinimo mokyklų vyresniųjų klasių mokiniai. Stovykloje akliems ir silpnaregiams mokiniams, jų tėvams sudaromos sąlygos ne tik stovyklauti, ilsėtis, bet ir išmokti naujų dalykų, kurti, tobulėti, pasidalinti patyrimu, susitikti ir susipažinti su aklais ir silpnaregiais, kurie sėkmingai mokosi, aktyviai sportuoja, studijuoja ar dirba. Tokie susitikimai mokinius įkvepia siekti savo tikslų, o mokinių tėvai patiki ir sužino apie savo vaikų mokymosi ir karjeros perspektyvas.
Projekto aktualumas
Šiuo projektu siekiame bendrojo ugdymo turinį praturtinti neformaliojo švietimo veiklomis, įtraukiant kuo daugiau mokinių iš regionų, kuriuose vaikai negauna tiflopedagoginės pagalbos. Dažnai šie mokiniai dėl funkcinių regos sutrikimų vengia sportuoti, nedalyvauja kūno kultūros pamokose, visuomeniniame mokyklos gyvenime, užklasinėje veikloje, vengia lankyti muziejus ir parodas. Todėl pasireiškia orientacijos aplinkoje ir mobilumo bei pažintinės veiklos sunkumai, nepasitikėjimas savimi ir kitos psichosocialinės problemos riboja vaiko gyvenimo patirtį ir praktinių įgūdžių įgijimą.
Projekto tikslai ir uždaviniai:
- Didinti švietimo, kultūros ir sporto prieinamumą, prisidedant prie aklųjų ir silpnaregių švietimo ir ugdymosi bei sociokultūrinės atskirties mažinimo;
- Ugdyti mokinių su regos negalia socialinės ir kultūrinės savivokos kompetencijas;
- Bendradarbiaujant su rėmėjais ir kitais partneriais, ugdyti pozityvų požiūrį į regos negalią turinčius žmones.
- Projekto uždaviniai:
- Įtraukti mokinius su regos negalia į edukacines ir kultūrines veiklas bei sudaryti galimybes mokiniams išreikšti save kūrybinėje veikloje;
- Organizuoti aktyvios sportinės veiklos renginius ir išvykas;
- Teikti tiflologinę ir konsultacinę pagalbą sutrikusios regos vaikų tėvams (globėjams), suburti savitarpio pagalbos grupes tėvams, auginantiems aklą ir silpnaregį ar su kompleksine negalia vaiką.
Tikslinė projekto grupė (asmenys, kurie gaus naudą iš projekto veiklų arba joms pasibaigus): neregiai ir silpnaregiai mokiniai nuo 6 iki 18 metų ir jaunuoliai iki 24 metų amžiaus, tėvai auginantys vaikus su regos ar kompleksine negalia.
Projekto partneriai ir organizatoriai: Klaipėdos senamiesčio Rotary klubas ir Klaipėdos regos ugdymo centras
Kiti projekto partneriai:
- Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga;
- Lietuvos audiosensorinės bibliotekos Klaipėdos padalinys;
- Mažosios Lietuvos istorijos muziejus;
- Klaipėdos dramos teatras;
- UAB „AUGMA“;
- Ukrainiečių kultūros ir švietimo centras „Rodyna“;
- Klaipėdos pedagoginė psichologinė tarnyba;
- Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo agentūra
Projekto rėmėjai:
Pagrindinis rėmėjas – Klaipėdos senamiesčio Rotary klubas
Kiti rėmėjai – Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga; UADDB „AON BALTIC“; UAB „Solvingė“; Draudimas „Compensa“; fizinių asmenų parama.
Klaipėdos regos ugdymo projekto vykdymo grupė: Laima Glaveckienė, direktorė; Regina Viršilienė, Socialinio ugdymo skyriaus vedėja; Laimutė Vaišvilienė, Ikimokyklinio ugdymo skyriaus vedėja; Loreta Aukštuolienė, meninio ugdymo mokytoja; neformaliojo ugdymo mokytojos – Jūratė Šatkutė, Zita Jakienė, Rita Razmienė, Daiva Katkienė; Alina Glybina, socialinė darbuotoja; Virginija Paplauskienė, bendrosios praktikos slaugytoja; tiflopedagogės Ina Mažeikienė, Laima Bukauskaitė, Viktorija Paimbrekytė-Jonauskienė
Projekto įgyvendinimo etapai ir terminai:
Eil. Nr. |
Projekto uždavinys / veikla |
Įgyvendinimo laikotarpis |
1. |
Projekto “Pažinimo stebuklas 2024” parengimas ir projekto veiklų plano sudarymas |
Vasario - kovo mėn. |
2. |
Paraiškų parengimas ir teikimas paramai gauti |
Kovo - balandžio mėn. |
3. |
Sutarčių parengimas ir sudarymas dėl apgyvendinimo ir maitinimo paslaugų bei edukacijų ir išvykų organizavimo |
Balandžio mėn. |
4. |
Sutarčių sudarymas su stovyklaujančių mokinių tėvais (globėjais) |
Gegužės mėn. |
5. |
Stovyklos organizavimas |
Birželio 24-29 dienomis |
6. |
Projekto įgyvendinimo rezultatų apibendrinimas, viešinimas ir ataskaitų parengimas |
Liepos mėn. |
Laukiami rezultatai
36 mokiniai turintys regos negalią iš įvairių Lietuvos regionų; 6 vaikus lydintys tėvai (globėjai) ir 6 mokiniai-savanoriai, 34 mokiniai su regos negalia iš kitų šalių ir 16 juos lydinčių asmenų dalyvaudami susitikimuose su sportininkais, menininkais, muziejininkais ir kitais įdomiais žmonėmis, aktyviai dalyvaudami organizuoto laisvalaikio veiklose, įgis socialinių, pažintinių kompetencijų, aktyviau įsitrauks į bendruomenės gyvenimą, užmegs ir palaikys socialinius ryšius. Meninėse veiklose patirs teatro, muzikos, lipdybos, šokio estetiškumą ir prasmę. Stovykloje daug dėmesio bus skiriama aktyviam fiziniam judėjimui – mankštai, sportiniams žaidimams, išvykoms pėsčiomis. Bendraudami su kitų šalių bendraamžiais pažins kitų šalių kultūrą ir tobulins užsienio kalbos įgūdžius. Stovykloje vaikai pagerins orientacijos ir mobilumo įgūdžius jiems neįprastoje aplinkoje, fizinio aktyvumo ir sporto priemonėmis aktyviai dalyvaus sveikatinimo ir sportinėse veiklose. Susitikimai su regos negalią turinčiais sportininkais, kūrėjais, sustiprins mokinių pasitikėjimą savimi ir motyvuos siekti savo asmeninių tikslų ir save išbandyti sportinėje, kūrybinėje ar socialinėje veikloje.
Informacijos apie projektą ir jo rezultatus sklaida ir viešinimas
Įgytą patirtį ir veiksmingus veiklos būdus organizuojant menines, kūrybines ir aktyvias fizines veiklas mokiniams su regos negalia, aptarsime Respublikinėje konferencijoje, viešinsime rašydami straipsnius ir organizuodami seminarus specialistams. Skatinsime tėvus tarpusavyje dalintis patirtimi ir ją skleisti tėvams, turintiems panašių sunkumų, auginant vaikus su negalia. Informacija ir nuotraukos Klaipėdos regos ugdymo centro tinklapyje www.ruc.lt, stovyklos tinklapyje www.mcamp.lt, straipsniai LASS mėnesiniame žurnale „Mūsų žodis“, Lietuvos Rotary žurnale, LR Švietimo mokslo ministerijos informaciniame leidinyje „Švietimo naujienos“, dienraštyje „Vakarų ekspresas“, pranešimai konferencijose.
Tarptautinės neregių ir silpnaregių mokinių vasaros stovyklos „Pažinimo stebuklas.
2024-ieji Švyturių metai Klaipėdoje“ programa birželio 24 – 29 d.
Birželio 24 d. (pirmadienis) |
Dienotvarkė ir veiklos |
10.00 - 13.30 |
Atvykimas į stovyklą, susipažinimas su stovyklautojais ir įsikūrimas
|
13.30 - 14.00 |
Pietūs |
14.00 - 17.30 |
Susipažinimas su vietove, aplinkos parengimas. Pasiruošimas stovyklos atidarymui |
17.30 - 18.00 |
Vakarienė |
18.30-19.30 |
Stovyklos vėliavos pakėlimo ceremonija „Susitikimas su Švyturiu“. Klaipėdos „Vyturio“ progimnazijos būgnininkų kolektyvo koncertas, vadovai Augustinas ir Skaistutė Užkuratai; koncertuoja Klaipėdos ukrainiečių bendrijos folkloro kolektyvai ir solistai. Stovykloje dalyvaujančių šalių prisistatymas. Padėkos rėmėjams. |
19.30 - 20.30 |
Stovyklos rėmėjų vaišės |
20.30 - 21.30 |
Vakaronė: stovykloje dalyvaujančių šalių liaudies šokiai, rateliai-žaidimai, dainos |
Birželio 25 d. (antradienis) |
|
8.00 – 8.30 |
Asmeninis rytinis laikas, ryto mankšta |
8.30 – 9.00 |
Pusryčiai |
9.00 – 10.00 |
Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus edukacija |
10.00 – 11.00 |
Susitikimas su balandžių augintoju |
11.00 – 13.00 |
Iškyla prie jūros |
13.30-14.00 |
Pietūs |
14.00-15.00 |
Poilsio laikas |
15.00 – 18.00 |
Veiklos grupėmis: 1) žurnalisto kraštotyrininko D. Nikitenka edukacija „Švyturių istorijos“; 2) „Kas slepiasi knygų lentynose“ (Audiosensorinės bibliotekos Klaipėdos filialas) |
18.00 – 18.30 |
Vakarienė |
18.30 - 20.30 |
Iškyla prie jūros: socialiniai žaidimai (mokiniai stiprins gebėjimą pastebėti savo ir kitų vidinius resursus bei mokysis pristatyti save kitiems) |
20.30 – 21.30 |
Diskoteka |
Birželio 26 d. (trečiadienis) |
|
8.00 – 8.30 |
Asmeninis rytinis laikas, ryto mankšta |
8.30 – 9.00 |
Pusryčiai |
9.00 – 10.00 |
Veiklos: 1) sportiniai žaidimai ir estafetės; 2) mokslinių eksperimentų laboratorija |
10.00-13.00 |
Edukacijos ir susitikimai su Nomeda Kazlaus. Afrikietiškų būgnų muzika |
13.30 – 14.00 |
Pietūs |
14.00 – 16.00 |
Susitikimas su Mažeikių M. Račkausko gimnazijos mokiniais, kurie pristatys jų sukurtą stalo žaidimą neregiams |
16.00 – 18.00 |
Iškyla prie jūros: sportiniai žaidimai ir smėlio skulptūrų kūrimas |
18.00 - 18.30 |
Vakarienė |
18.30 – 20.30 |
Veiklos: 1) kūrybinės rankdarbių dirbtuvės; 2) muzikos laboratorija |
20.30 – 21.30 |
Diskoteka |
Birželio 27 d. (ketvirtadienis) |
|
8.00 – 8.30 |
Asmeninis rytinis laikas, ryto mankšta |
8.30 – 9.00 |
Pusryčiai |
9.00 – 10.00 |
Išvyka į Rusnę, Ventės ragą |
10.00 – 12.00 |
Ventės rago ornitologinės stoties ir Ventės rago švyturio lankymas |
12.00 – 12.30 |
Tęsiama kelionė autobusu į V. Skirkevičiaus sodybą |
12.30 – 13.30 |
Pietūs sodyboje |
13.30 – 16.30 |
Edukacija „Žolelių magija“ (žolininkas Virginijus Skirkevičius) |
16.30 – 17.30 |
Grįžimas į stovyklą ir Melnragės švyturio lankymas |
18.00 – 18.30 |
Vakarienė |
18.30 – 20.30 |
Iškyla prie jūros. Smėlio skulptūrų kūrimas ir sportiniai žaidimai |
20.30 – 21.30 |
Diskoteka |
Birželio 28 d. (penktadienis) |
|
8.00 – 8.30 |
Asmeninis rytinis laikas, ryto mankšta |
8.30 - 9.00 |
Pusryčiai |
10.00 – 13.30 |
Susitikimai ir sėkmės istorijos: 1) dizainerė ir mados katalogo neregiams autorė Rugilė Gumuliauskaitė; 2) visuomenininkės Irma Jokštytė-Stanevičienė ir Aistė Krušinskaitė |
13.30 – 14.00 |
Pietūs |
14.00 – 15.00 |
Klouno Bomo šou |
15.00 – 18.00 |
Iškyla prie jūros |
18.00 – 18.30 |
Vakarienė |
18.30 – 20.00 |
Draugystės spartakiada: linksmos ir azartiškos sportinės estafetės, sportiniai ir orientaciniai žaidimai. Muilo burbulų ir aitvarų leidimas |
20.00 – 21.30 |
Diskoteka |
Birželio 29 d. (šeštadienis) |
|
8.00 - 8.30 |
Asmeninis rytinis laikas, ryto mankšta |
8.30 – 9.00 |
Pusryčiai |
9.00 - 10.30 |
Pasiruošimas stovyklos uždarymo koncertui, repeticijos |
10.30 - 11.00 |
Priešpiečiai |
11.30 – 12.00 |
Kelionė į Klaipėdos dramos teatrą |
12.00 - 14.00 |
Stovyklos dalyvių koncertas dramos teatro mažojoje salėje |
14.00 - 14.30 |
Sugrįžimas į stovyklą |
14.30 – 15.00 |
Pietūs |
15.00 – 16.00 |
Pasiruošimas išvykimui iš stovyklos |
16.00 -17.30 |
Putų šou, stovyklos rėmėjų vaišės, vėliavos nuleidimo ceremonija |
17.30 |
Išvykimas iš stovyklos |
Pastaba |
Stovyklautojams, atvykusiems iš kitų šalių arba iš kitų Lietuvos miestų, esant poreikiui, bus sudarytos sąlygos pasilikti stovykloje pernakvoti ir papusryčiavus, išvykti |
_________________________________________________