|
PATVIRTINTA Klaipėdos regos ugdymo centro direktoriaus 2024 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. V-37 |
KLAIPĖDOS REGOS UGDYMO CENTRO 20-TIES METŲ SUKAKTIES PROJEKTAS „DARNI IR BESIMOKANTI BENDRUOMENĖ”
Projekto „Darni ir besimokanti bendruomenė” aktualumas
Pasitikdami Klaipėdos regos ugdymo centro 20-ties metų veiklos sukaktį, analizuojame ir keliame klausimus ̶ kokie įvyko pokyčiai ir, kokių pokyčių reikia ateityje? Nuo 2004 metų kuriama istorija, kurioje yra ̶ įsimintini darbuotojų ir ugdytinių pasiekimai, prasmingos veiklos, įkvepiantys sėkmės pavyzdžiai, bendruomenės sutelktumas kaitos procesuose, pritaikant ugdymo(si) aplinkas, kurios atlieptų ugdytinių poreikius bei skatintų asmenybės ūgtį. Tai sėkmės istorija, kurią kūrė visa Regos ugdymo centro bendruomenė. Minėdami 20-ties metų sukaktį, siekiame išryškinti aktualius ir svarbiausius įstaigos veiklos pokyčius, bendruomenės pasiekimus ir, kaip specializuotą švietimo pagalbą teikiančios organizacijos svarbą Klaipėdos miesto ir regiono gyventojams.
Projekto tikslas
Pasitikdami 20-ties metų sukaktį, siekiame stiprinti jau susiformavusias Įstaigos vertybines nuostatas, tradicijas ir bendruomenės kultūrą bei ieškoti galimybių pozityviai kaitai ir ūgčiai.
Projekto uždaviniai:
Projekto dalyviai: Regos ugdymo centro bendruomenė, socialiniai partneriai.
Projektą koordinuoja direktorė Laima Glaveckienė.
Projekto įgyvendinimo komanda (darbo grupė):
Socialinio ugdymo skyriaus vedėja Regina Viršilienė, Ikimokyklinio ugdymo skyriaus vedėja Laimutė Vaišvilienė, meninio ugdymo mokytoja Loreta Aukštuolienė, neformaliojo ugdymo mokytojos Rita Razmienė, Zita Jakienė, socialinė darbuotoja Alina Glybina, tiflopedagogės Viktorija Paimbrekytė-Jonauskienė.
Projekto trukmė: 2024 m. kovas - 2024 m. gruodis
Laukiami rezultatai.
Bendruomenės profesiniais pasiekimais, kūrybiniais darbais, pažintiniais-kultūriniais renginiais, įprasminami Regos ugdymo centro veiklos pasiekimai, pristatomi bendruomenės lyderystės pavyzdžiai. Puoselėjamas Regos ugdymo centro įvaizdis: kuriamos veiksmingo ugdytinių, jų tėvų, personalo bendradarbiavimo tradicijos, stiprinamas ir plėtojamas bendradarbiavimas su miesto švietimo institucijomis, panašaus profilio šalies švietimo įstaigomis, kitais suinteresuotais socialiniais partneriais, organizuojant bendrus sportinius ir kultūrinius bei edukacinius renginius ir projektus. Įstaigos įvaizdžio gerinimui sukurtas informacinis bukletas ir filmukas. Personalas susitelkęs ir motyvuotas siekdamas pažangos ir geresnės veiklos kokybės.
Regos ugdymo centro 20-ties metų sukakties projekto “Darni ir besimokanti bendruomenė” veiklų planas
Eil. Nr. |
Priemonės pavadinimas |
Vykdymo terminas |
Atsakingas asmuo |
1. |
Organizaciniai renginiai |
|
|
1.1. |
Įstaigos 20-ties metų sukakties organizavimo darbo grupės sudarymas |
Sausio mėn. |
Laima Glaveckienė |
1.2. |
Projekto rengimas, veiklų ir priemonių plano parengimas |
Iki kovo 15 d. |
Laima Glaveckienė, Regina Viršilienė, Laimutė Vaišvilienė
|
1.3. |
Šventinių renginių ir koncertų scenarijų kūrimo darbo grupių sudarymas |
Iki kovo 20 d. |
Laima Glaveckienė |
1.4. |
Įstaigos eksterjero ir interjero šventinio papuošimo darbo grupės sudarymas |
Iki kovo 20 d. |
Laima Glaveckienė |
1.5. |
Kviestinių svečių (buvusių darbuotojų, ugdytinių) ir kviestinių socialinių partnerių sąrašų sudarymas |
Iki kovo 30 d. |
Daiva Jucevičienė, Laima Glaveckienė |
1.6. |
Paramos lėšų ir kitos pagalbos, renginių organizavimui, paieška |
Balandis-gegužė |
Laima Glaveckienė |
1.7. |
Įstaigos atributikos ir prezentacinių priemonių atnaujinimas |
Balandis-gegužė |
Regina Viršilienė, Laimutė Vaišvilienė |
1.8. |
Prašymų įstaigos darbuotojų apdovanojimams rengimas |
Rugsėjis |
Laima Glaveckienė, Daiva Jucevičienė |
2. |
Kūrybinė veikla ir veiklos viešinimas |
|
|
2.1. |
Informacijos apie įstaigos 20-ties metų sukakties www.ruc.lt svetainėje nuolatinis atnaujinimas |
Kovas-gruodis |
Indrė Bernotienė, Regina Viršilienė, Laimutė Vaišvilienė |
2.2. |
Videofilmo ir 20-mečio fotografijos kūrimas |
Sausis-spalis |
Laima Glaveckienė, Gintautas Beržinskas |
2.3. |
20-mečio sukakties bukleto kūrimas |
Balandis-rugsėjis |
Laimutė Vaišvilienė, Regina Viršilienė Gintautas Beržinskas |
2.4. |
Kvietimų, atvirukų, dovanų kūrimas ir paruošimas |
Balandis-gegužė |
Rita Razmienė, Laima Bukauskaitė |
2.5. |
20-mečio lauko suoliuko įrengimas |
Gegužė |
Laima Glaveckienė |
2.6. |
Akcija „20 sveikinimų su meile“ |
Spalis |
Alina Glybina, Laimutė Vaišvilienė |
2.7. |
Kalendoriaus kūrimas |
Lapkritis-gruodis |
Laimutė Vaišvilienė, Regina Viršilienė |
3. |
Metodinė veikla |
|
|
3.1. |
Metodinė diena „Kūrybiški pedagogų sprendimai, didinant visavertį mokinių dalyvavimą ugdyme“ |
Birželis |
Regina Viršilienė |
3.2. |
Edukacinė išvyka darbuotojams „Žolelių magija“ |
Liepa |
Alina Glybina, Viktorija Paimbrekytė-Jonauskienė |
3.3. |
Konferencija „Ugdymo ir 5traukties kontekstas kontekstas – spręsti ir veikti kartu“ |
Gruodis |
Laima Glaveckienė, Regina Viršilienė, Laimutė Vaišvilienė |
4. |
Šventiniai renginiai |
|
|
4.1. |
Iškilmingas 20-mečio lauko suoliuko atidengimas. Šeimų šventė-koncertas ,,Kiek daug širdžių tau suliepsnojo meile“ |
Gegužė |
Laima Glaveckienė, Laimutė Vaišvilienė, Regina Viršilienė |
4.2. |
Sporto šventė „20 sportinės veiklos iššūkių susitikime su Švyturiu“, dalyvaujant socialiniams partneriams |
Birželio 1 d. |
Zita Jakienė, Laimutė Vaišvilienė |
4.3. |
Susitikimų popietė su buvusiais darbuotojais „Pabūkime drauge“ |
Rugsėjis |
Laima Glaveckienė |
4.4. |
Iškilmingas renginys “Bendruomenės sėkmė - spręsti ir veikti kartu” (apdovanojimai) |
Spalis |
Laima Glaveckienė, Regina Viršilienė, Laimutė Vaišvilienė, Loreta Aukštuolienė |
5. |
Projekto įgyvendinimo aptarimas ir sklaida |
Gruodis |
Projekto įgyvendinimo komanda |
_______________________________________________
PATVIRTINTA Klaipėdos regos ugdymo centro direktoriaus 2024 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. V-33 |
Tarptautinė neregių ir silpnaregių mokinių vasaros stovykla „Pažinimo stebuklas. 2024-ieji Švyturių metai Klaipėdoje“
Informacija apie projektą
Valstybės politika, galiojanti įstatyminė bazė šeimoms, auginančioms aklą ar silpnaregį vaiką, suteikė daugiau galimybių rinktis mokyklą ar ikimokyklinę įstaigą gyvenamoje vietovėje. Pastarąjį dešimtmetį labai pasikeitė sutrikusio regėjimo mokinių švietimas – vis daugiau jų lanko bendrojo lavinimo mokyklas, darželius. Keičiasi ir visuomenės nuostatos aklųjų ir silpnaregių atžvilgiu įtraukiojo ugdymo naudai ̶ Lietuvoje įgyvendinami įtraukiojo ugdymo principai, vaikui suteikiama teisė mokytis artimiausioje švietimo įstaigoje. Vaikų su regos negalia ugdymas bendrojo lavinimo švietimo įstaigose jau tapo ne tik faktu, bet vis labiau įsisąmoninamas būtinumas, tačiau ne visiems mokiniams užtikrinama tiflopedagoginė pagalba ir kokybiškas ugdymas. Neturime statistinių duomenų, kiek iš viso Lietuvoje vaikų su regos negalia mokosi bendrojo lavinimo ir ikimokyklinio/priešmokyklinio ugdymo mokyklose. 2023-2024 mokslo metais Klaipėdos regione įtraukiajame ugdyme bendrojo lavinimo mokyklose mokosi 32 mokiniai su regos negalia, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupėse ̶ 5 vaikai.
Bendradarbiaudami su Klaipėdos senamiesčio ROTARY klubu ir Lietuvos aklųjų sąjunga bei kitais rėmėjais, Klaipėdos regos ugdymo centras 13 metų mokiniams organizuojame stovyklą „Pažinimo stebuklas“. Lyginant su pirmąja 2011 metais organizuota stovykla, mokinių skaičius išaugo nuo 22 iki 80, prasiplėtė ir geografinė aprėptis: 2011-2012 metais dalyvavo mokiniai gyvenantys Klaipėdos regione, nuo 2013 metų atvyksta mokiniai iš visos Lietuvos, nuo 2015 metų atvyksta mokiniai ir iš kitų šalių (Lenkijos, Latvijos, Estijos, Ukrainos, Nyderlandų). Kasmet stovykloje dalyvauja 6-8 mokinių vienas iš tėvų (globėjų) bei mokinių tėvai patys turintys regėjimo negalią, savanoriauja Regos ugdymo centro pedagogai ir bendrojo lavinimo mokyklų vyresniųjų klasių mokiniai. Stovykloje akliems ir silpnaregiams mokiniams, jų tėvams sudaromos sąlygos ne tik stovyklauti, ilsėtis, bet ir išmokti naujų dalykų, kurti, tobulėti, pasidalinti patyrimu, susitikti ir susipažinti su aklais ir silpnaregiais, kurie sėkmingai mokosi, aktyviai sportuoja, studijuoja ar dirba. Tokie susitikimai mokinius įkvepia siekti savo tikslų, o mokinių tėvai patiki ir sužino apie savo vaikų mokymosi ir karjeros perspektyvas.
Projekto aktualumas
Šiuo projektu siekiame bendrojo ugdymo turinį praturtinti neformaliojo švietimo veiklomis, įtraukiant kuo daugiau mokinių iš regionų, kuriuose vaikai negauna tiflopedagoginės pagalbos. Dažnai šie mokiniai dėl funkcinių regos sutrikimų vengia sportuoti, nedalyvauja kūno kultūros pamokose, visuomeniniame mokyklos gyvenime, užklasinėje veikloje, vengia lankyti muziejus ir parodas. Todėl pasireiškia orientacijos aplinkoje ir mobilumo bei pažintinės veiklos sunkumai, nepasitikėjimas savimi ir kitos psichosocialinės problemos riboja vaiko gyvenimo patirtį ir praktinių įgūdžių įgijimą.
Projekto tikslai ir uždaviniai:
Tikslinė projekto grupė (asmenys, kurie gaus naudą iš projekto veiklų arba joms pasibaigus): neregiai ir silpnaregiai mokiniai nuo 6 iki 18 metų ir jaunuoliai iki 24 metų amžiaus, tėvai auginantys vaikus su regos ar kompleksine negalia.
Projekto partneriai ir organizatoriai: Klaipėdos senamiesčio Rotary klubas ir Klaipėdos regos ugdymo centras
Kiti projekto partneriai:
Projekto rėmėjai:
Pagrindinis rėmėjas – Klaipėdos senamiesčio Rotary klubas
Kiti rėmėjai – Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga; UADDB „AON BALTIC“; UAB „Solvingė“; Draudimas „Compensa“; fizinių asmenų parama.
Klaipėdos regos ugdymo projekto vykdymo grupė: Laima Glaveckienė, direktorė; Regina Viršilienė, Socialinio ugdymo skyriaus vedėja; Laimutė Vaišvilienė, Ikimokyklinio ugdymo skyriaus vedėja; Loreta Aukštuolienė, meninio ugdymo mokytoja; neformaliojo ugdymo mokytojos – Jūratė Šatkutė, Zita Jakienė, Rita Razmienė, Daiva Katkienė; Alina Glybina, socialinė darbuotoja; Virginija Paplauskienė, bendrosios praktikos slaugytoja; tiflopedagogės Ina Mažeikienė, Laima Bukauskaitė, Viktorija Paimbrekytė-Jonauskienė
Projekto įgyvendinimo etapai ir terminai:
Eil. Nr. |
Projekto uždavinys / veikla |
Įgyvendinimo laikotarpis |
1. |
Projekto “Pažinimo stebuklas 2024” parengimas ir projekto veiklų plano sudarymas |
Vasario - kovo mėn. |
2. |
Paraiškų parengimas ir teikimas paramai gauti |
Kovo - balandžio mėn. |
3. |
Sutarčių parengimas ir sudarymas dėl apgyvendinimo ir maitinimo paslaugų bei edukacijų ir išvykų organizavimo |
Balandžio mėn. |
4. |
Sutarčių sudarymas su stovyklaujančių mokinių tėvais (globėjais) |
Gegužės mėn. |
5. |
Stovyklos organizavimas |
Birželio 24-29 dienomis |
6. |
Projekto įgyvendinimo rezultatų apibendrinimas, viešinimas ir ataskaitų parengimas |
Liepos mėn. |
Laukiami rezultatai
36 mokiniai turintys regos negalią iš įvairių Lietuvos regionų; 6 vaikus lydintys tėvai (globėjai) ir 6 mokiniai-savanoriai, 34 mokiniai su regos negalia iš kitų šalių ir 16 juos lydinčių asmenų dalyvaudami susitikimuose su sportininkais, menininkais, muziejininkais ir kitais įdomiais žmonėmis, aktyviai dalyvaudami organizuoto laisvalaikio veiklose, įgis socialinių, pažintinių kompetencijų, aktyviau įsitrauks į bendruomenės gyvenimą, užmegs ir palaikys socialinius ryšius. Meninėse veiklose patirs teatro, muzikos, lipdybos, šokio estetiškumą ir prasmę. Stovykloje daug dėmesio bus skiriama aktyviam fiziniam judėjimui – mankštai, sportiniams žaidimams, išvykoms pėsčiomis. Bendraudami su kitų šalių bendraamžiais pažins kitų šalių kultūrą ir tobulins užsienio kalbos įgūdžius. Stovykloje vaikai pagerins orientacijos ir mobilumo įgūdžius jiems neįprastoje aplinkoje, fizinio aktyvumo ir sporto priemonėmis aktyviai dalyvaus sveikatinimo ir sportinėse veiklose. Susitikimai su regos negalią turinčiais sportininkais, kūrėjais, sustiprins mokinių pasitikėjimą savimi ir motyvuos siekti savo asmeninių tikslų ir save išbandyti sportinėje, kūrybinėje ar socialinėje veikloje.
Informacijos apie projektą ir jo rezultatus sklaida ir viešinimas
Įgytą patirtį ir veiksmingus veiklos būdus organizuojant menines, kūrybines ir aktyvias fizines veiklas mokiniams su regos negalia, aptarsime Respublikinėje konferencijoje, viešinsime rašydami straipsnius ir organizuodami seminarus specialistams. Skatinsime tėvus tarpusavyje dalintis patirtimi ir ją skleisti tėvams, turintiems panašių sunkumų, auginant vaikus su negalia. Informacija ir nuotraukos Klaipėdos regos ugdymo centro tinklapyje www.ruc.lt, stovyklos tinklapyje www.mcamp.lt, straipsniai LASS mėnesiniame žurnale „Mūsų žodis“, Lietuvos Rotary žurnale, LR Švietimo mokslo ministerijos informaciniame leidinyje „Švietimo naujienos“, dienraštyje „Vakarų ekspresas“, pranešimai konferencijose.
Tarptautinės neregių ir silpnaregių mokinių vasaros stovyklos „Pažinimo stebuklas.
2024-ieji Švyturių metai Klaipėdoje“ programa birželio 24 – 29 d.
Birželio 24 d. (pirmadienis) |
Dienotvarkė ir veiklos |
10.00 - 13.30 |
Atvykimas į stovyklą, susipažinimas su stovyklautojais ir įsikūrimas
|
13.30 - 14.00 |
Pietūs |
14.00 - 17.30 |
Susipažinimas su vietove, aplinkos parengimas. Pasiruošimas stovyklos atidarymui |
17.30 - 18.00 |
Vakarienė |
18.30-19.30 |
Stovyklos vėliavos pakėlimo ceremonija „Susitikimas su Švyturiu“. Klaipėdos „Vyturio“ progimnazijos būgnininkų kolektyvo koncertas, vadovai Augustinas ir Skaistutė Užkuratai; koncertuoja Klaipėdos ukrainiečių bendrijos folkloro kolektyvai ir solistai. Stovykloje dalyvaujančių šalių prisistatymas. Padėkos rėmėjams. |
19.30 - 20.30 |
Stovyklos rėmėjų vaišės |
20.30 - 21.30 |
Vakaronė: stovykloje dalyvaujančių šalių liaudies šokiai, rateliai-žaidimai, dainos |
Birželio 25 d. (antradienis) |
|
8.00 – 8.30 |
Asmeninis rytinis laikas, ryto mankšta |
8.30 – 9.00 |
Pusryčiai |
9.00 – 10.00 |
Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus edukacija |
10.00 – 11.00 |
Susitikimas su balandžių augintoju |
11.00 – 13.00 |
Iškyla prie jūros |
13.30-14.00 |
Pietūs |
14.00-15.00 |
Poilsio laikas |
15.00 – 18.00 |
Veiklos grupėmis: 1) žurnalisto kraštotyrininko D. Nikitenka edukacija „Švyturių istorijos“; 2) „Kas slepiasi knygų lentynose“ (Audiosensorinės bibliotekos Klaipėdos filialas) |
18.00 – 18.30 |
Vakarienė |
18.30 - 20.30 |
Iškyla prie jūros: socialiniai žaidimai (mokiniai stiprins gebėjimą pastebėti savo ir kitų vidinius resursus bei mokysis pristatyti save kitiems) |
20.30 – 21.30 |
Diskoteka |
Birželio 26 d. (trečiadienis) |
|
8.00 – 8.30 |
Asmeninis rytinis laikas, ryto mankšta |
8.30 – 9.00 |
Pusryčiai |
9.00 – 10.00 |
Veiklos: 1) sportiniai žaidimai ir estafetės; 2) mokslinių eksperimentų laboratorija |
10.00-13.00 |
Edukacijos ir susitikimai su Nomeda Kazlaus. Afrikietiškų būgnų muzika |
13.30 – 14.00 |
Pietūs |
14.00 – 16.00 |
Susitikimas su Mažeikių M. Račkausko gimnazijos mokiniais, kurie pristatys jų sukurtą stalo žaidimą neregiams |
16.00 – 18.00 |
Iškyla prie jūros: sportiniai žaidimai ir smėlio skulptūrų kūrimas |
18.00 - 18.30 |
Vakarienė |
18.30 – 20.30 |
Veiklos: 1) kūrybinės rankdarbių dirbtuvės; 2) muzikos laboratorija |
20.30 – 21.30 |
Diskoteka |
Birželio 27 d. (ketvirtadienis) |
|
8.00 – 8.30 |
Asmeninis rytinis laikas, ryto mankšta |
8.30 – 9.00 |
Pusryčiai |
9.00 – 10.00 |
Išvyka į Rusnę, Ventės ragą |
10.00 – 12.00 |
Ventės rago ornitologinės stoties ir Ventės rago švyturio lankymas |
12.00 – 12.30 |
Tęsiama kelionė autobusu į V. Skirkevičiaus sodybą |
12.30 – 13.30 |
Pietūs sodyboje |
13.30 – 16.30 |
Edukacija „Žolelių magija“ (žolininkas Virginijus Skirkevičius) |
16.30 – 17.30 |
Grįžimas į stovyklą ir Melnragės švyturio lankymas |
18.00 – 18.30 |
Vakarienė |
18.30 – 20.30 |
Iškyla prie jūros. Smėlio skulptūrų kūrimas ir sportiniai žaidimai |
20.30 – 21.30 |
Diskoteka |
Birželio 28 d. (penktadienis) |
|
8.00 – 8.30 |
Asmeninis rytinis laikas, ryto mankšta |
8.30 - 9.00 |
Pusryčiai |
10.00 – 13.30 |
Susitikimai ir sėkmės istorijos: 1) dizainerė ir mados katalogo neregiams autorė Rugilė Gumuliauskaitė; 2) visuomenininkės Irma Jokštytė-Stanevičienė ir Aistė Krušinskaitė |
13.30 – 14.00 |
Pietūs |
14.00 – 15.00 |
Klouno Bomo šou |
15.00 – 18.00 |
Iškyla prie jūros |
18.00 – 18.30 |
Vakarienė |
18.30 – 20.00 |
Draugystės spartakiada: linksmos ir azartiškos sportinės estafetės, sportiniai ir orientaciniai žaidimai. Muilo burbulų ir aitvarų leidimas |
20.00 – 21.30 |
Diskoteka |
Birželio 29 d. (šeštadienis) |
|
8.00 - 8.30 |
Asmeninis rytinis laikas, ryto mankšta |
8.30 – 9.00 |
Pusryčiai |
9.00 - 10.30 |
Pasiruošimas stovyklos uždarymo koncertui, repeticijos |
10.30 - 11.00 |
Priešpiečiai |
11.30 – 12.00 |
Kelionė į Klaipėdos dramos teatrą |
12.00 - 14.00 |
Stovyklos dalyvių koncertas dramos teatro mažojoje salėje |
14.00 - 14.30 |
Sugrįžimas į stovyklą |
14.30 – 15.00 |
Pietūs |
15.00 – 16.00 |
Pasiruošimas išvykimui iš stovyklos |
16.00 -17.30 |
Putų šou, stovyklos rėmėjų vaišės, vėliavos nuleidimo ceremonija |
17.30 |
Išvykimas iš stovyklos |
Pastaba |
Stovyklautojams, atvykusiems iš kitų šalių arba iš kitų Lietuvos miestų, esant poreikiui, bus sudarytos sąlygos pasilikti stovykloje pernakvoti ir papusryčiavus, išvykti |
_________________________________________________
Erasmus+ programos finansuojamas projektas “Asmenų su regos negalia socialinės ir kultūrinės integracijos aspektai”
Klaipėdos regos ugdymo centras 2019-09-01 - 2022-01-01 laikotarpiu vykdo tarptautinį projektą pagal Erasmus+ programą. Projektą finansuoja Švietimo mainų paramos fondas. Projekto dotacijos maksimali suma yra 16620 EUR.
Projekto tema - "Asmenų su regos negalia socialinės ir kultūrinės integracijos aspektai".
Projekto tikslas: gerinti pedagogų, dirbančių su suaugusiais neregiais profesinę kompetenciją, įgyti žinių apie pažangias ugdymo priemones ir metodikas, siekiant gerinti neregių socialinę ir kultūrinę integraciją.
Projekto dalyviai: 10 Klaipėdos regos ugdymo centro profesionalių ir patyrusių darbuotojų, dirbančių su regos negalią turinčiais asmenimis: tiflopedagogai, meninio ir neformaliojo ugdymo mokytojai, socialinis darbuotojas, vadovai.
Projekto partneriai: Finish Federation of the Visually Impaired (Suomijos žmoniuų su regos negalia federacija).
Projekto apibūdinimas. Regos ugdymo centro misija - įgyvendinti suaugusių neregių neformaliojo švietimo programas, teikti kokybišką švietimo ir specialiąją pagalbą mokiniui, jo šeimos nariams, mokytojui ir mokyklai. Efektyviai bendradarbiaujant su socialiniais partneriais, ruošti neregius savarankiškam gyvenimui ir tolimesnei integracijai į visuomenę. Regos ugdymo centro darbuotojai yra skatinami ir orientuojami į nuolatinės profesinės kvalifikacijos tobulinimą, naujų metodų įsisavinimą. Lietuvoje jaučiamas mokymų, seminarų, naujų metodikų stygius aklųjų ir silpnaregių ugdymo klausimais. Todėl Regos ugdymo centro vadovai ir mokytojai siekia įgyti žinių ir patirties kitose šalyse. Patirtis, įgyta Suomijoje, leis efektyviau įgyvendinti Regos ugdymo centro siekius. Įgytos žinios bus naudingos siekiant teikti kokybišką ir inovatyvią švietimo pagalbą. Vadovai ir mokytojai turės galimybę dirbti ir gyventi nuolatinio mokymosi sąlygomis, turės galimybę užmegzti tarptautinius profesinius - dalykinius kontaktus, įvaldys naujus pažangius informacinių technologijų, užsienio kalbos, technologinės kultūros bei socialinius gebėjimus. Įgyvendinus šį projektą, bus vykdoma patirties sklaida kitoms Klaipėdos miesto ir šalies organizacijoms, dirbančioms su neregiais. Erasmus+ programos projektai mobilumas mokymosi tikslais - tai neįkainojama patirtis ir unikali galimybė tobulinti specialistų, dirbančių su neregiais profesines kompetencijas, teikti pagalbą pritaikant viešąsias erdves neregių poreikiams, siekiant geresnės socialinės ir kultūrinės integracijos.
RESPUBLIKINIO PILIETIŠKUMO IR SAVIRAIŠKOS PROJEKTO „PERSKAITYTI TAI, KAS NEPARAŠYTA“ NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
II SKYRIUS
TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
III SKYRIUS
PROJEKTO DALYVIAI
IV SKYRIUS
ORGANIZAVIMO IR DALYVAVIMO TVARKA
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Priedas 1
RESPUBLIKINIO PILIETIŠKUMO IR SAVIRAIŠKOS PROJEKTO „PERSKAITYTI TAI, KAS NEPARAŠYTA“
DALYVIO PARAIŠKA
Įstaigos pavadinimas |
|
Atsakingo asmens vardas, pavardė, pareigos, telefono Nr., el. pašto adresas. |
|
Kūrinio (veiklos) pavadinimas |
|
Dalyvio amžius |
Klaipėdos regos ugdymo centras įgyvendina Erasmus + finansuojamą projektą „Tobulėjantis mokytojas – sėkminga aklojo bei silpnaregio integracija“.
Projekto tikslas - tobulinti pedagogų, dirbančių su aklais ir silpnaregiais mokiniais profesinę kvalifikaciją, sudarant galimybę perimti užsienio šalių pažangias ugdymo technologijas, gerinti tiflopedagoginės pagalbos prieinamumą ir kokybę.
Tikslo įgyvendinimui numatytas 5 pedagogų vizitas į Turkiją. Projekto metu bus analizuojama aklųjų ir silpnaregių ugdymo Turkijoje situacija aplankant šalies formaliojo bei neformaliojo ugdymo mokyklas, vaikų darželius, universitetą. Vizito dalyviai stebės veiklas, spręs kylančias profesines problemas, analizuos, dalyvaus pokalbiuose su vietos mokytojais, aptars metodinę medžiagą ir priemones, kurias vėliau galės integruoti į savo kasdieninę veiklą, parengs ataskaitas. Visiems dalyviams bus išduoti Europass dokumentai.
Projekto partneriai: Turkijos Kayseri Egitim Kultur ve Genclik Dernegi asociacija, kuri rūpinasi socialiai pažeidžiamų gyventojų grupėmis, jų formaliu bei neformaliu ugdymu, užimtumu, integracija.
Projekto įgyvendinimo terminai 2018-09-01 2019-09-01.